Dersin Adı | Fizyolojik Psikolojide İleri Çalısmalar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 505 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, davranışın altında yatan beyin mekanizmaları hakkında bilgi toplamak ve sonuçlar çıkarmak için kullanılan yöntemleri aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste esas olarak davranıştan sorumlu beyin mekanizmalarının çalışılmasına yönelik olarak davranışsal sinirbilimin ilkelerinin incelenmesi yer almaktadır. Dersin ana yaklaşımı insan beyninin işlevsel bir çerçevede incelenmesine ilişkindir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Nörotransmiterler | Carlson, N. R., Martin, G. U. N., & Buskist, W. (2013). Psychology. (Bölüm 4) |
2 | Nörotransmiterler | Carlson, N. R., Martin, G. U. N., & Buskist, W. (2013). Psychology. (Bölüm 4) |
3 | Algı, Görsel ve İşitsel sistemler | Carlson, N. R., Martin, G. U. N., & Buskist, W. (2013). Psychology. (Bölüm 6) |
4 | Algı, Görsel ve İşitsel sistemler | Carlson, N. R., Martin, G. U. N., & Buskist, W. (2013). Psychology. (Bölüm 6) |
5 | Dikkat | Carlson, N. R., Martin, G. U. N., & Buskist, W. (2013). Psychology. (Bölüm 7) |
6 | Dikkat | Carlson, N. R., Martin, G. U. N., & Buskist, W. (2013). Psychology. (Bölüm 7) |
7 | Dikkat | Carlson, N. R., Martin, G. U. N., & Buskist, W. (2013). Psychology. (Bölüm 7) |
8 | Bellek | Carlson, N. R., Martin, G. U. N., & Buskist, W. (2013). Psychology. (Bölüm 8) |
9 | Bellek | Carlson, N. R., Martin, G. U. N., & Buskist, W. (2013). Psychology. (Bölüm 8) |
10 | Bellek | Carlson, N. R., Martin, G. U. N., & Buskist, W. (2013). Psychology. (Bölüm 8) |
11 | Karar verme | Carlson, N. R., Martin, G. U. N., & Buskist, W. (2013). Psychology. (Bölüm 11) |
12 | Elektroensefalogram (EEG) ve Olay İlişkili Potansiyeller (OİP) | Luck, S. J. (2014). An Introduction to the Event-Related Potential Technique. The MIT Press. |
13 | Elektroensefalogram (EEG) ve Olay İlişkili Potansiyeller (OİP) | Luck, S. J. (2014). An Introduction to the Event-Related Potential Technique. The MIT Press. |
14 | EEG kayıt yöntemleri ve EEG verisinin değerlendirilmesi | Luck, S. J. (2014). An Introduction to the Event-Related Potential Technique. The MIT Press. |
15 | EEG kayıt yöntemleri ve EEG verisinin değerlendirilmesi | Luck, S. J. (2014). An Introduction to the Event-Related Potential Technique. The MIT Press. |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Carlson, N. R., Martin, G. U. N., & Buskist, W. (2013). Psychology. ISBN: 9781292064451 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Luck, S. J. (2014). An Introduction to the Event-Related Potential Technique. The MIT Press. Güncel makaleler |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 40 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 35 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 226 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinlerarası boyutta inceler. | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4 | Psikoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
5 | Psikoloji alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
6 | Psikoloji alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
7 | Alanı ile ilgili verileri toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler. | X | ||||
8 | Psikoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |||||
9 | Psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
11 | Psikoloji alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest